Wednesday, May 19, 2010

Mengapa Menjual E-Book Di Internet?

Email ini saya terima dari team RahsiaE-Book.com. Link mereka ada di bawah sekali :)

Anda masih kabur lagi mengenai E-Book? Mengapa saya bertanyakan soalan ini? Kerana ramai lagi yang bertanyakan soalan-soalan sebegini kepada kami. Tak mengapa. Ini mungkin perkara baru bagi anda. Dahulu kami pun begitu juga!


Sitisifir,

Tak salahkan jika saya 'refresh semula' apa itu e-book? Agar kita segar semula cerita tentang e-book. Baiklah, sebenarnya, e-book adalah sama sahaja dengan konsep sebuah buku konvensional. Ia mengandungi maklumat dan bahan bertulis yang boleh dibaca oleh pembaca.

Bezanya ialah E-Book tidak terdapat di dalam bentuk 'kulit keras' seperti buku-buku yang dijual di kedai buku. E-Book tidak boleh dipegang. E-Book adalah di dalam bentuk digital. Untuk info kebanyakan e-book adalah dalam format .pdf atau .exe yang boleh dibaca menggunakan Acrobat Reader.

Memandangkan ia dalam bentuk digital, potensi pasaran dan keuntungan perniagaan e-book di Internet sangatlah menguntungkan. Bayangkanlah jika anda sendiri memiliki produk e-book ini seperti mana kami telah memiliki produk e-book kami sendiri. Kami ceritakan ini kepada anda kerana inilah yang kami alami tentang sebuah produk e-book.
Bukanlah cerita kosong yang kami reka. Bacalah 15 sebab di bawah ini:


(1) Tidak Perlukan Penerbit. Sesiapapun Boleh Menerbitkannya Sendiri.

E-book untuk semua orang. Tidak kira anda penulis atau pun bukan. Lazimnya jika anda seorang penulis, anda memerlukan penerbit untuk memasarkannya. Kini dengan e-book tidak lagi! Jika anda bukan penulis seperti kami, anda bebas membina dan mengedarkan e-book sendiri.

Anda boleh menulis apa sahaja yang anda mahu dan jual e-book anda mengikut harga anda sendiri. Hanya jika anda tahu bagaimana untuk melakukannya. Seperti yang kami lakukan ini.


(2) E-Book Mudah Dihasilkan Tidak Sampai Pun 15 Minit.

Tanpa memerlukan kepakaran IT yang tinggi. Orang biasa pun boleh melakukannya. Asalkan pernah menggunakan komputer dan Internet. Hanya beberapa langkah yang sangat mudah dapat menghasilkan e-book. Segala kemudahan membina e-book tersedia di pasaran. Ia PERCUMA. Format e-book yang paling popular ialah .pdf dan .exe. Anda harus mencubanya!


(3) Modal 'vs' Keuntungan.

Tidak memerlukan modal yang besar berbanding produk-produk jualan online yang lain atau buku tradisional yang biasa. E-book dihasilkan dengan kos yang sangat rendah tetapi mampu menjana keuntungan yang sangat besar tanpa had.

(4) Tidak Perlu Pengawasan Inventori Dan Stok.

Anda tidak perlu bimbang dengan status inventori dan stok e-book anda. Satu produk e-book yang anda hasilkan sudah dapat memberikan jumlah pesanan tanpa had. Ini kerana ianya secara elektronik.


(5) Kosnya Penerbitannya Murah

Membuat e-book tidak memerlukan kos yang besar. Tidak seperti membuat buku konvensional yang melibatkan kos cetakan dan pengedaran. Pembuatannya hanya memakan masa beberapa minit sahaja. Teknik membuat e-book akan diterangkan di dalam e-book ini.


(6) Penghantaran Dan Penerimaan E-book Lebih Cepat.

E-Book boleh diterima serta merta sebaik pembayaran dibuat oleh pembeli. Boleh di simpan dan di muat turun 'download' dari laman web. Pelanggan akan lebih gembira kerana menerima barangan mereka dengan lebih cepat.


(7) Buat Secara Sambilan Atau Sepenuh Masa.

Boleh dijalankan secara sambilan. Anda tidak perlu berhenti kerja. Lakukan secara sambilan dahulu tetapi bukan sambil lewa! Anda tidak perlu berada di hadapan komputer setiap masa. Anda hanya perlu aturkan jadual anda untuk menyemak e-mel pertanyaan dan membuat promosi di Internet. E-mel balasan dan tempahan anda boleh lakukannya secara auto-responder secara automatik.


Sitisifir,

Ada lagi 8 sebab sambungan cerita mengenai produk e-book. Saya hentikan catatan saya ini sampai di sini dahulu bimbang anda terlalu padat membaca catatan ini. InsyaAllah saya akan ceritakan sambungannya dalam e-mel sambungan akan datang. Tunggu yer..!



Salam keceriaan dan selamat maju jaya untuk Sitisifir.



Ikhlas dari,


TEAM RAHSIAEBOOK.COM
e-mel: rahsiaebook@gmail.com


No comments: